2e bericht vanaf Porlamar - Reisverslag uit Margarita, Venezuela van Chantal Mije - WaarBenJij.nu 2e bericht vanaf Porlamar - Reisverslag uit Margarita, Venezuela van Chantal Mije - WaarBenJij.nu

2e bericht vanaf Porlamar

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 September 2006 | Venezuela, Margarita

Hola Amigos,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes, doet ons goed om deze te lezen, helaas hebben we niet de tijd om ze allemaal persoonlijk te beantwoorden, onze excuses daarvoor.
Afgelopen donderdag de hele dag gewerkt op de kliniek, o.a. geholpen met schoonmaken met de middelen die ze hadden, we hopen binnenkort een keertje wat nieuwe bezems, schoonmaakspullen en een trekker voor ze te kunnen kopen. Ook hebben we het laboratoriumpje een opknapbeurt gegeven.
Voor het eerst hebben we myasis gezien bij een grote hond, hij had een gat in zijn kont, wij dachten aan een bijtwond, maar later peuterde Richar er allemaal kleine wormpjes uit, we wisten niet wat we zagen!! Verder zagen we weer een sterilisatie, erg apart hoe deze wordt uitgevoerd, in Nederland wordt de linea alba opengesneden (dat is van de navel naar achteren), hier maakt de dierenartse (Ana Cristina) een sneetje van ongeveer 1 cm in de buikwand (aan 1 zijkant) en verwijderd via hier de eierstokken, zag er erg netjes uit.
Toen de kliniek gesloten was werden er nog wat collega’s van de andere kliniek gehaald en vierde men daarna Richar’s verjaardag. Wij hadden ballonnen vanuit Nederland meegenomen en zo de behandelkamer versierd en ook een Nederlandse kaart door iedereen laten ondertekenen. De verjaardag werd gevierd met cola en veel taart!
s'Avonds wezen stappen in Porlamar, naar de beerfactory geweest, het was hier lady’s night waardoor wij gratis naar binnen mochten en de hele avond bier konden drinken! Erg gezellige avond gehad en veel gedanst, alle ongewenst heren werden weggedanst door de vrienden van de kliniek.
Vrijdag was het een feestdag, het feest van de Virgin del Valle, iedereen was vrij en wij zijn toen met Angelika (duitse vrijwilligster), Alicia en Richar naar het strandje van Pampatar gegaan, hier lekker gezwommen en s’avonds lekker gegeten op het strand. Zaterdag was de kliniek wel open en moest er ook gewerkt worden, voor ons echter een vrije dag. Toen we s’ochtends even in de kliniek waren lag er een heel jong, mager katje dood te gaan, het zag er zo sneu uit. Ze hebben het diertje heel netjes geeuthanaseert, eerst een slaapmiddel en daarna het euthanasaat.
Vervolgens heeft Alicia ons samen bij Playa el Aqua gedropt, wat het mooiste strand van Isla Margarita zou zijn, en mooi was het zeker! Hier hebben we ons de hele dag vermaakt, wandelingetje gemaakt, in het zonnetje gelegen (iets te lang), gekletst met allerlei mannetjes die ons vanalles wilde aansmeren, gewoon een lekker relaxt dagje! Na nog even kort geinternet te hebben, werden we opgehaald door Alicia, onderweg naar huis bij een wegrestaurantje Cocada’s gedronken, dit is een typisch drankje van Margarita, gemalen cocos, met cocossap, vanille, suiker en kaneel, superlekker. Daarna het centrum van Porlamar ingegaan, zeer hectisch met verkeer en mensen, onze ogen uitgekeken terwijl we op het Simon Bolivar plein zaten. Vervolgens een hapje gegeten in een schattig klein restaurantje en toen op weg naar huis.
Zondag nog een dagje weggeweest met Alicia, Angelika en Richar, naar het westelijke deel van Margarita, Macanao. Als eerste naar een zee-museum geweest, klein, maar interessant. Verder bij vele strandjes gekeken en gezwommen, vele mooie foto’s genomen en genoten van de zonsondergang bij Juangriego.
Nu bedtijd, morgen begint weer een drukke week in de kliniek.

Groetjes,
Chantal en Suzanne

• 11 September 2006 - 16:38

Den:

Oehhhhh... leuk vooruitzicht.... JIJ en ik met een fles wijn/rose, ondergaande zon, en dat strand....Hmmmm.... nog 5 weken en dan is dat realiteit.. Ziet er allemaal goed uit mop wat jullie doen...zal kijken of ik nog wat van hier naar daar kan sturen.

x-x-x

• 11 September 2006 - 17:12

Eveline:

Hee suusje!
    ziet er goed uit zeg :D
    Kan niet wachten... ;)
    fotoos openen alleen in een te klein scherm waardoor alle fotoos half zichtbaar zijn :s maja daar hebben we paint voor!
    Verder ziet het er prachtig uit, en leuk om te zien dat je nu al leuk contact hebt met de andere daaro! :)
    Nog veel plezier, en tot snel xxxx

• 11 September 2006 - 17:56

Lisanne:

hooi suus(en chantal:P)
    wat een leuke berichten! ik word er helemaal jaloers van! lekker op het strand liggen! haha nee hoor, er word vast ook hard gewerkt! Ook hele mooie foto's zeg! Het is daar heel mooi volgens mij! Helaas komen wij natuurlijk als enige niet haha! Hier gaat alles ook heel goed, gister is dennis ook geweest op plien haar verjaardag, hij was nogal moe. Ik hoop dat jullie nog een super tijd tegemoet gaan, en dat jullie natuurlijk ook nog een hoop leren! Heel veel plezier!
    kusjes lisanne

• 11 September 2006 - 17:57

Ad En Leni:

Hoi meiden

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben. Dat is heel duidelijk af te lezen van jullie "gezichies" maar dat er ook enge dingen gebeuren, met die arme dieren is ook te zien. Grappig dat jullie heren, vervelende heren bij jullie weghouden. Zal Den ook wel prettig vinden, Suuzz(grinnik).

Mooie foto's die jullie gemaakt hebben, we bewaren ze in een apart mapje,

Liefs

• 11 September 2006 - 18:28

Arthur:

het 1e verslag ging nog meer over de kliniek en het 2e wordt al wat socialer .Na de trieste blik in de kliniek zie we nu hoe mooi de omgeving is. Hoop dat jullie van allebei kunnen genieten en ons trouwe lezers nog veel dingen zal laten zien.

• 12 September 2006 - 10:05

Irene &Mark:

Hey meiden, jullie maken wel weer veel leuke dingen mee met al die uitjes!! Wel een beetje de toerist uitgehangen of niet?? haha, wij hebben namelijk vorig jaar veel van alle plaatsjes die jullie hebben bezocht ook gezien. Erg leuk allemaal!
    Veel succes nog.
    Liefs Irene en Mark

• 12 September 2006 - 10:43

Rianne:

Nou, ik hoor het wel. Jullie hebben het super naar jullie zin!! Gelukkig is het hier nu ook eindelijk weer zomer!!

XXX Rianne Meulenbelt

• 12 September 2006 - 13:40

Ellen:

Hoi dames,

Gelukkig hebben jullie ook je ontspanning zo te lezen en genieten jullie ervan!
    Ik lees veel enge (vieze) dingen, daar lees ik maar snel overheen. Dat het leerzaam is geloof ik zeker, niet alles zul je hier in de praktijk meemaken (gelukkig zo te zien). Veel plezier en leer ze, liefs Ellen

• 13 September 2006 - 05:41

Lisa:

Leuk om jullie verhalen te lezen! En de foto's te zien natuurlijk! Suus, zie hier weer een achtergrond voor een mooie kerstkaart :-)
    Hier alles goed in NL, vandaag wordt het 30 graden, ik zit in een kamertje in de praktijk zonder airco, haast niet te doen. Maar bij jullie zal dat ook zo zijn denk ik.
    Succes in de kliniek,
    -x- Lisa

• 13 September 2006 - 13:43

Feee:

Ctjeee!!
    Wat een fotos, wat ziet het er relaxed uit allemaal...! Ik kijg echt een beetje heimwee naar America Latina ;) Mooie fotos ook, die met die pelikaan.. en arghhh honde met veel teken, die kan jullie aandacht wel beetje gebruiken volgens mij...Geniet er van Ctje!! Ben zelf deze week begonnen bij tuiszorg, echt best leuk met die oudjes moet ik zeggen! Zo 2 daagjes in de week is dat prima voor de komende tijd, en alle leuke vrijwilligers- activiteiten erbij natuurlijk...Ik stuur je binnenkort een mail, wel zo gemakkelijk :)
    Doeiiiiii liefs federica (uit een bestewel heel lekker warm Nedreland!)

• 16 September 2006 - 12:28

Debbie:

Hoi chantal, leuk jullie verhalen te lezen; krijg met die foto's heimwee naar het Caribisch gebied :D! en wat een schattige katten; ik dacht zelfs een broertje van Puma te zien. Hij ligt nu samen met mij op de stoel (ik zit, hij ligt ha ha). Sinds je weg bent, is hij nog meer bij me; vind ik heel gezellig. Polly is ook al bij me langs geweest.
    Geniet ervan en natuurlijk ook werkse!! groetjes, Debbie

• 18 September 2006 - 10:51

Bertine:

Hoi Chantal en Suuz,

Volgens mij is jullie reis nu al een onvergetelijke ervaring en nog super leerzaam ook. Ik heb nu ook wel zin om nog 'ns zoiets te gaan doen (moet dan wel na de co-schappen). Hartstikke leuk om op deze manier een beetje deelgenoot van jullie belevenissen te zijn! Nou, nog heel veel strand- en leerplezier!

Liefs,
    Bertine

• 19 September 2006 - 15:04

Robert:

Hey suus, Alles goed?
    Leuk te lezen waar je mee bezig bent, lees het snel tussen door want heb het erg druk hier, en heb nog geen internet thuis.... Hebben jullie ook een telefoon nummer waar jullie overdag (9am tot 5pm western time) op bereikbaar zijn) Lijkt me leuk een keertje te bellen, en wellicht nog meer geinterreseerden. Heel veel plezier en tot binnen kort. Moet ik kleren mee nemen, of beter daar kopen? Kusss