Internet toch niet zo makkelijk beschikbaar... - Reisverslag uit Margarita, Venezuela van Chantal Mije - WaarBenJij.nu Internet toch niet zo makkelijk beschikbaar... - Reisverslag uit Margarita, Venezuela van Chantal Mije - WaarBenJij.nu

Internet toch niet zo makkelijk beschikbaar...

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

30 September 2006 | Venezuela, Margarita

Ja daar zijn we weer met ons volgende berichtje.... tja als je een keertje internet hebt moet je er natuurlijk wel gebruik van maken :D

Oh ja de foto´s van vorige week staan er ook op van afgelopen week zullen we hopelijk snel hier weer bij plaatsen, ja we lopen natuurlijk wel een paar uurtjes achter dan bij jullie......sorry! ;)

Vorig weekend waren we vrij en hebben we met zijn 2tjes lekker geshopt in Porlamar, s´avonds gefeest en zondag heerlijk kunnen uitbrakken op het strand Playa Parilla met alleen maar locale mensen. Iets wat we echt nodig hadden na een hectische week.

Maandag en dinsdag hebben we geholpen in de kliniek in Conuco Viejo. Dit vinden we de minst leuke kliniek om in te werken en te helpen. De dierenarts Eliseth is super aardig maar spreekt echt maar 3 woorden engels en wij net iets meer spaans maar onvoldoende om een goed gesprek mee te voeren of dingen uitgelegt te krijgen. Daarnaast komt uit Equador en heeft dus ook nog een accent waar we totaal niets van begrijpen. Verder is er buiten heel weinig schaduw en daardoor echt bloedheet om in te werken. Vooral als we honden staan te wassen in de volle zon. Ze zijn er wel heel druk aan het werk om de kliniek beter geschikt te maken voor de dieren. Gelukkig schiet dat lekker op. Minder interessante dingen gezien maar vooral veel normale gevallen. Zoals coumarine intoxicaties, myasis en wat sterilisaties.

Woensdag en donderdag hebben we samen geholpen in de kliniek in El Tirano dit is de kleintje kliniek, minder schoonmaakwerk (wat jammer nou....) maar we hebben heel wat veterinaire dingen kunnen uitvoeren. Zoals prikken(entingen) en infuzen geven en sterilisaties uitvoeren. De sfeer is hier goed en dat maakt het een stuk gezelliger ook is communicatie met de DA Jennifer goed mogelijk in het Engels. Deze kliniek heeft de minste faciliteiten en kan financieel best wel wat hulp gebruiken. We hebben dan ook besloten om jullie donaties hier te gebruiken om deze kliniek een stuentje in de rug te geven. Ze hebben een nieuwe Airco dankzij jullie (zie bedankjes)

Voor nu houden we het erbij, want we hebben geen tijd meer op het internet. Hopelijk kunnen we jullie snel weer meer berichten want we maken te veel meeee. Een heleboel leuke interessante dingen maar ook wat minder leuke verdrietige zaken.

Liefs Chantal en Suuz

• 01 Oktober 2006 - 08:14

Federica & Joost:

Hee Chantal - We zijn de eersten, wat een eer! Wat goed zeg, dat jullie zo druk bezig zijn met het verbeteren van de kliniek, met airco etc! Joost is druk aan het werk op de OSB, en vindt het nog steeds heel leuk :) Ik nog steeds me leuke activiteitn, en....ik zit op Karate, haha! Vind je 't geen grap! samen met een aantal mensen uit de organisatie, gezellig! Joost doet natuurlijk ook lekker voetbaluuuuuuuuuuuh, haha, En...hoe gaat het met jullie spaans? Nou, veel plezier nog en werk ze! XX

• 01 Oktober 2006 - 15:59

Wouter:

Hey Lieffie en Suuz,
    Blij dat jullie een ander nisje hebben kunnen vinden in de huidige hectiek.
    Hier slaat de herfst inmiddels goed in, blaadjes die vallen, regen die komt en gaat, maar dat is ookwel een leuke verandering. Het ruikt erdoor ook lekker naar de Hefst. Rottende blaadjes, paddestoelen, regen enzo. Over twee weken is het vast echt Herfst en dan is het wel leuk om op vakantie te gaan... Precies de planning ;)
    Veel plezier nog en tot snel,