Trouwe lezers bedankt - Reisverslag uit Margarita, Venezuela van Chantal Mije - WaarBenJij.nu Trouwe lezers bedankt - Reisverslag uit Margarita, Venezuela van Chantal Mije - WaarBenJij.nu

Trouwe lezers bedankt

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Chantal

05 November 2006 | Venezuela, Margarita

Hierbij schrijven wij het laatste berichtje voor op deze site. De weken vakantie zijn omgevlogen en inmiddels is Suuz al weer een paar dagen terug in Nederland. Chantal geniet nog 2 weekjes langer van haar vakantie op Isla Margarita.

De afgelopen 3 weken hebben we genoten van onze vakantie. We hebben niet alleen veel op het strand gelegen, maar hebben ook allerlei trips gedaan om het eiland nog beter te leren kennen. Hieronder een korte opsomming van wat we zoal gedaan en gezien hebben...

Tijdens een snorkeltoer hebben we vele vissen gezien en gevoerd en als bonus kwam er ook nog eens een groep dolfijnen langs, echt geweldig om deze wilde dieren zo dichtbij te kunnen zien!

Verder hebben we een Jeepsafari gedaan, waarbij we per jeep het hele eiland zijn rondgereden, deels off-road, en hier en daar stopte om o.a. te zwemmen en te genieten van de mooie uitzichten. Op de terugweg bleek het zo hard geregent te hebben op Margarita dat straten onder water stonden, er is hier geen goede afwatering waardoor heel het centrum van Porlamar onder water stond.

Ook het natuurgebied van La Restinga hebben we per boot bewonderd, een prachtig gebied vol met mangrove. De gids van de boot liet ons zeesterren, oesters, zeepaardjes en krabbetjes zien.

Arie en Annemarie (www.reel-man.com), een Nederlands koppel dat we hadden leren kennen in de kliniek in Porlamar, nodigde ons uit om een dagje met hun nieuwe boot mee te varen en dolfijnen te spotten. Helaas hebben we rondom het eiland Cubaqua geen dolfijnen gezien, wel hebben we genoten van het prachtige uitzicht, het helderblauwe water en van een modderbad op Cubaqua zelf! (zie foto's)

In de laatste week dat we samen waren kwamen er 2 Engelse dierenartsen werken op de kliniek in Conuco Viejo voor een sterilisatieproject. De eerste dag hebben we met hun meegelopen en lekker gekletst, aardige mensen, jammer dat we niet meer tijd hebben gehad om van hun te leren en naar al hun interessante verhalen te luisteren!

Ook hebben we het uitgaansleven op Margarita goed leren kennen, regelmatig gingen we een avondje stappen in de discotheken: Senor Frogs, Kamy Beach of Woody's. Na 1 avondje stappen en een dollemansrit in de taxi (waarna we gelukkig heelhuids thuis aangekomen waren) stond ons een verrassing te wachten... een cienpies (100-poot) in de keuken van wel 30 cm groot.. een dodelijk dier, waar iedereen ons voor gewaarschuwt had en waaraan we meerdere honden (aan een beet ervan) hebben zien doodgaan!! Een grote schrik dus zo laat in de nacht, maar gelukkig was Dennis zo dapper om hem dood te maken!

Inmiddels zijn onze wegen gespleten, Suuz en Den zijn op een 3 daagse trip naar het vasteland geweest en Chantal en Wouter op een 7-daagse trip. Na 3 top dagen op het vasteland zijn Den en Suuz naar huis gevlogen.. waar hun een ijskoud Nederland te wachten stond.. brr.. Maandag begint Suuz met haar co-schappen, Chantal komt de 14e weer aan in Nederland.

Voor verhalen en foto's is iedereen uiteraard van harte welkom om bij een van ons langs te komen!

Ondanks de communicatieve problemen die er zijn geweest op de kliniek, kijken we toch terug op een hele leuke en vooral leerzame ervaring die we nooit meer zullen vergeten!
We willen nogmaals iedereen bedanken voor alle berichtjes die jullie op de site hebben achtergelaten. Op sommige momenten hebben jullie met deze berichtjes ons echt een hart onder de riem gestoken, bedankt!

• 05 November 2006 - 21:09

Antonie:

Fantastisch! Ik verheug me op ons wederziens met kerstmis!
    Veel succes met de co-schappen!

• 11 November 2006 - 12:18

Marlene:

Wat een onwijs leuke foto's!! Chantal, ik dacht eigenlijk al dat je thuis was,(dat ik veel te laat reageerde) ging je namelijk net op je mobiel bellen, maar moet nog een paar dagen wachten! dikke kus van mij. erg benieuwd naar alle foto's